Třídní učitel/ka: Ivana Řežábková

Rozvrh hodin

Aktuality

19-6-2020

Ahoj dětičky,

je to neuvěřitelné, ale máme tady poslední pracovní den s úkoly!!! 🙂 A za pár dní se sejdeme při předávání vysvědčení. Ani nevíte, jak se těším, že budeme aspoň na chvilku všichni pohromadě. Po čtyřech měsících…a pak zase až za dva. To už budete třeťáci – to je neuvěřitelné, jak to letí…

Chtěla bych vás poprosit, abyste si domů odlesli všechno, co máte ve třídě v lavicích nebo na vyprání (ručníky, polštářky) a hlavně všechno, co máte ve skříňkách. Školáci to mohou odnášet už ode dneška, ostatní mohou pro věci přijít příští týden kdykoli kolem oběda a nebo to můžou nechat až na čtvrtek, až si půjdete pro vysvědčení.

Jako poslední obrázek vám posílám….no samozřejmě jednu ze společných fotek ❤ Náš modrý den 🙂

Tak a vzhůru na poslední úkoly. A protože už je to opravdu naposledy, dáme si dneska už jen matematiku.

Matematika

Bílý sešit

str. 65, cv. 8 – vypočítáte dvě pyramidy.

První pyramida: začínáme odspodu, 1. patro. Počítáme tak, že sečteme vždy dvě sousední čísla a součet napíšeme do kroužku nad nimi:

2+0=2,
0+4=4 – to už tam máme,
pak zjistíme na konci, co musíme přičíst k číslu 6, aby nám vyšel nad ním součet 12 – bude to zase 6,
a nakonec sečteme 4+6=10.

V prvním patře tedy máme čísla: 2, 0, 4, 6, 6.
Ve druhém patře nám vyšlo: 2, 4, 10, 12.

A takto počítáme další patro, pak další a pak už budeme na špičce.

Druhá pyramida: tady je postup odshora dolů. Vidíme, že v prvním patře musíme sečíst 3 + něco, aby nám vyšlo pod tím 10, první číslo bude tedy 7. Pak je ta trojka. Třetí číslo bude takové, aby když ho sečteme se sousední trojkou, vyšel pod tím součet zase 3. Přičteme tedy 0. Další součet bude 0+0=0 a poslední číslo zjistíme zase tak, že se ptáme, co musíme přičíst k 0, aby vyšel součet 8 – musíme přičíst 8.

Čísla v prvním patře odshora jsou tedy: 7, 3, 0, 0, 8.
Čísla v druhém patře jsou: 10, 3, 0, 8.

A takto zase počítáme směrem dolů další patra až k poslednímu součtu.

cv. 9 – vypočítáme pár příkládků na sčítání, odčítání, násobení a dělení.

cv.10 – totéž, jen v obtížnějším provedení – musíme dopočítávat tak, aby byl příklad správně. Pokaždé si vždy celý příklad znovu přepočítejte i s tím dopsaným číslem, je to kontrola, jestli jste ho našli správně.

cv. 11 – a poslední slovní úloha (je na násobení).

Početník

Pokud vám něco chybí, dodělejte si, tak abyste měli všechno do str. 13. Početník si pak nechte u sebe, budeme ho využívat ještě v příštím roce.

Tak, děťátka moje, tohle byl úplně nejposlednější ze všech posledních úkolů ve 2.třídě. Až si budeme předávat vysvědčení, ještě budu mít příležitost, abych vám poděkovala za tu úžasnou práci, kterou jste po celou dobu tohoto divného vyučování odváděli. Pro dnešek se s vámi loučím, mějte krásný víkend a FAKT se na vás všechny ve čtvrtek děsně těším!!! 🙂

Vaše Ivana Řežábková

Vyzvedávání sešitů apod.

Vážení rodiče, milí žáci,

v pátek 19.6. v čase 16.00 – 17.00 nebude možné vyzvedávat sešity a další materiály. Vyzvednout si je můžete, až půjdou děti pro vysvědčení.

Děkuji za pochopení.

Mgr. Hana Vošahlíková

18-6-2020

Ahoj děti,

dneska jsem s úkoly trochu zaspala, tak je posílám až teď. Takže bleskovka:

Přišel mi první obrázek od Terezky, jak si představuje parádní prázdniny a já vám ho tady posílám 🙂

Děkujeme, Terezko 🙂

A teď do práce.

Český jazyk

V češtině si dnes procvičíme, co už bychom měli umět, jako když bičem mrská – psaní i/í/y/ý po tvrdých a měkkých souhláskách. A protože v sešitech už žádná cvičení nemáme, dáme si to on-line se Školákovem. Vy, co chodíte do školy, můžete pracovat společně u jednoho počítače.

Tady máte diktáty, kde vybíráte správné i//í/y/ý. Udělejte si minimálně tři.

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/pod-hladinou-more/cviceni1.htm

A tady zase známé doplňovačky – opět uděláte aspoň třikrát.

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/pravopisny-trenazer/cviceni.html

Matematika

Včera jste měli počítání až nad hlavu, tak dneska si budeme trochu kreslit 🙂

Bílý sešit

str. 63, cv. 3 – modře obtáhneme křivé čáry, červeně rovné čáry.

cv. 4 – zeleně obtáhneme uzavřené čáry (ty co se by šly uvnitř vybarvit jako obrazec, kytička atd.), oranžově otevřené čáry (mají dva konce, které nejsou spojené).

str. 64, cv. 6 – s pomocí rovných, lomených a křivých čar nakresli jednoduchý obrázek.

cv. 7 – pojmenuj průsečíky čar. První máš jako vzor a jmenuje se A. Můžete pokračovat dál podle abecedy.

Příloha č.1

Vypočítejte domečky.

Náš svět

Příloha

str. 5, cv. 3 – zapište na řádky vždy tři živočichy, které můžeme v létě vidět v lese, u vody a na louce.

cv. 4 – přečti si vždy slova v jednom řádku a pomocí nich poznej, o jakou krajinu se jedná. Pomůže ti nabídka ve žlutém rámečku.

Pro dnešek vše, užijte si zbytek dne 🙂

Vaše Ivana Řežábková

17-6-2020

Ahoj děti 🙂

Blížíme se do finiše! Prázdniny jsou za dveřmi a před námi už jen malinkato úkolů. Děti z béčka mi posílají obrázky na we, jak si představují parádní prázdniny (fantazii se meze nekladou, kolidně můžete letět ke hvězdám) – takže kdybyste chtěli, můžete se přidat a uděláme poslední předprázdninovou výstavu 🙂

Dneska pro vzpomínku fotečky z posledního týdne loňského školního roku. Byli jsme v parku, pamatujete? 🙂

Tak a hupky dupky na dnešní úkoly. Z ČJ máme vše hotovo, tak vám dám pro dnešek pokoj. Se čtením jsme si to řekli už dříve. Takže dnes nám zbývá jen matematika 😮. Máme spolu meeting, tak si uděláme zase slovní úlohy a možná něco navíc. A když je dnes jen matematika, tak já vám k ní přidám ještě jednu úlohu z Našeho světa, ať jich nemáte zítra tolik, ano?

Matematika

str. 61, cv. 1 – maminka nakupuje mrkev, brambory a květák a my máme vypočítat, kolik toho nakoupila celkem. Takže to co? Sečteme. A nesmíme zapomenout na jednotky (kg)!

cv. 2 – počítáme ponožky a víme, že v každém páru jsou dvě. Takže když víme, kolik je párů, co s tím číslem musíme udělat?

cv. 3 – Když někdo skočí o pár centimetrů více než jiný, musíme k tomu horšímu výkonu ty centimetry……..? A zase nezapomeneme na jednotky.

cv. 4 – červen má celkem 30 dnů. Nebude zas tak těžké tuhle úlohu spočítat 🙂

cv. 5 – tady musíme pamatovat na to, kolik toho Sofinka nakoupila a kolik to stálo. Anebo elegantně – spočítat si to pro jednoho a pro toho druhého to pak bude stejné, čili dvakrát tolik 🙂

Dále si uděláme slovní úlohy na straně 66 – já vám jen prozradím, že jedna z nich je na odčítání a ostatní na sčítání. Poznáte je?

A k tomu si nakonec už sami dodělávejte početník, nemusíte ho mít všechen dnes, stačí do konce týdne.

Početník

str.12 poslední sloupeček
str. 13 všechny sloupečky

Náš svět

Příloha

str. 5, cv. 2 – vidíte seznam rostlin. Připravte si pastelky a budete kroužkovat:

zelená – rostliny, které najdeme v lese (ale pozor, ne houby)
žlutá – rostliny, které najdeme na louce
červená – rostliny, které najdeme na poli
hnědá – houby

Uf! Tak jste to všechno zvládli? Levou zadní, že jo? 🙂 Tak už dneska jen a jen odpočívejte.

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 24.6.2020 v 8:00.

HV 2.A+2.B – úterý 16.6.

HV 2.A+2.B – úterý 16.6.

Dobré ráno druháci. Tak sluníčko se na nás směje a vy jste určitě čilí jako rybičky.
Dnes si zkuste každý vybrat nějakou svoji oblíbenou písničku. Zazpívej si ji a nakresli si k ní barevný obrázek. Přeji krásný den a dobrou náladu.

Mgr. Jana Šejbová


16-6-2020

Ahoj děti,

včera jsme zažili ve škole napínavé chvíle – Ondra z béčka si všimnul, že nahoře na budově narazil do skla mladý kos a spadnul na zem. Chvíli jsme se ho snažili oživovat, nakonec jsme ho odnesli Karlovi a ten zavolal do záchranné stanice. Tam mu poradili, že má ptáčka nechat ležet v krabici přikryté hadrem, aby byl úplně v klidu a že se uvidí. Tak nevím nevím, jak to s kosem dopadlo, byl hodně potlučený. Ale to mi připomnělo, že jakmile se vrátíme všichni do školy, musíme ve třídě na okna nalepit samolepky, aby ptáci do nich nenaráželi. Přeci jenom už se to stalo podruhé. A také bychom si měli uložit do mobilů číslo na tu záchrannou stanici pro zvířata, odkud si pro zraněné zvířátko mohou kamkoli přijet, třeba i do lesa, pomoct mu a třeba mu i zachránit život. Já už jsem si číslo uložila, tak až budete mít své vlastní mobily, tak vám ho taky povím.

Pro potěšení vám posílám obrázky z konce vaší mateřské školky, když si děti z Landie přišly vyzkoušet školu nanečisto. To jste byli ještě prťátka vykulený 🙂

Český jazyk

Dnes si udělejte pracovní list č. 6. Je to snadné, budete to mít za chvilku.

Matematika

Tak, včera jsme zvládli hodně slovních úloh, šlo vám to perfektně. Dneska zase budete pro změnu počítat sami.

Bílý sešit

str. 59, cv. 10 – tady si zopakujete, co je to polovina, třetina a čtvrtina. Každý obrázek spojte s jednou z těchto 3 možností.

cv. 11 – to je totéž, je musíte tu příslušnou část vybarvit sami.

str. 60, cv. 13 – vypočítáte příklad a podle výsledku si vyhledáte vpravo v tabulce, které písmenko k němu patří. To napíšete do rámečku za výsledek. Tajenku napíšete na řádek u Lili.

Tak a protože z českého jazyka toho máte dneska málo, tak ještě přidáme.

str. 62, cv. 1 – pracujte s tabulkou. Ještě umíte pojmenovat tělesa? Schválně – tak odshora dolů: koule, krychle, kvádr, kužel a válec. Máte u nich zapsané počty, kolik jich je celkem, a vaším úkolem je odpovědět na zvídavé otázky a) – f). K těm složitějším si zapíšete i výpočet (příklad).

cv. 2 – pojmenovat geometrické obrazce zvládnete určitě i beze mě 😉

Početník str.12, druhý sloupeček

Náš svět

A protože matematiky bylo habaděj, z Našeho světa si dáme zase trochu oddych.

Bílý sešit

str. 41 – ke každé fotografii (uprostřed), připoj čarou zleva správný obrázek a zprava správné pojmenování krajiny.

Příloha

str. 5, cv. 1 – vyjmenujte šest sportovních aktivit, které se dají dělat v létě.

A to bude pro dnešek vše. Mějte se krásně a zítra zase na videomeetingu AHOJ! 🖐

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 22.6.2020 v 8:00.

15-6-2020

Ahoj děti,

školní rok se nám blíží ke konci. Ještě máme co dohánět v matematice, ale jinak už to bude docela v poklidu. K matematice proto teď budeme dělat všechny videomeetingy. Jako třeba dnes. Kdo se nepřipojí, najde úkoly jako obvykle tady.

Posílám vám pro radost několik andělů. Krásní, že? 🙂

Tak a teď šup šup do práce.

Český jazyk a Čtení

Co máte ke čtení, víte.

Z českého jazyka si dnes udělejte pracovní list č.7 – v každém řádku máte tři skoro stejná slova, ale jen jedno je napsáno správně. Zakroužkujte ho a spojte s obrázkem, který k němu patří.

Matematika

Dnes si společně vyřešíme slíbené slovní úlohy.

Bílý sešit

str. 56, cv. 4-7 – jsou to úlohy na odčítání, tak dobře přemýšlejte, jak na ně.

str. 57, cv. 2-5 –tady se jedná o úlohy na sčítání a odčítání. Musíte přesně vědět, co je sčítanec, součet, menšenec, menšitel a rozdíl. (nápověda: sčítanec + sčítanec = součet, menšenec – menšitel = rozdíl).

str. 58 – pokud zbyde čas, uděláme ještě slovní úlohy 6 – 8. Když ne, nevadí, necháme si na příště. To platí i pro ty, co se nepřipojí – udělejte toho tolik, kolik zvládnete.

Tak a to je pro dnešek všechno 🙂 Těším se dnes na vás.

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 22.6.2020 v 8:00.