Třídní učitel/ka: Ivana Řežábková

Rozvrh hodin

Aktuality

HV2 – úterý 7.4.

Hudební výchova 2.A, 2.B – úterý 7.4.

Dobrý den druháčci.
Dneska se nebudeme učit žádnou novou písničku, ale na odpočinek posílám odkaz na velikonoční pohádku: https://www.youtube.com/watch?v=aBr46I53X9A.
Snad se vám bude líbit. Přeji pěkné pokoukáníčko.

Mgr Jana Šejbová


Tělesná výchova

Milí žáci.

Na tento týden jsem si pro vás připravil turistický výlet.

Vložte se do plánování výletu a pomozte s tím svým rodičům. Vezměte si do ruky mapu a spolu s maminkou a tatínkem se podívejte, kde jste a kam byste mohli vyrazit na výlet. V mapě se zorientujte, prohlédněte si různé značky. Zkuste najít turistické značení a po tomto značení jít určitou cestu/okruh. Dokážete se držet trasy? Je to jako velká šipkovaná, kdy pokladem je cesta (cesta je cíl).

Prosím o zasílání fotografii a o celkové zprávy z výletu, jak jste si ho užili na email. Hlavním cílem tohoto úkolu je být na čerstvém vzduchu.

(zspetrovicestanek@seznam.cz).

Jan Staněk

7-4-2020

Milá děťátka,

hned na začátku mám pro vás mega-ultra-hyper-super-důležitou zprávu – a to, že vás opět pozdravuje naše milá paní asistentka Monča. Mám vám vyřídit, že už jí moc chybíte 🙁 No a mně samozřejmě jakbysmet. To abysme s Mončou sehnaly nějaké myši……………

Dneska jsem se rozhodla nevystavit obrázek, ale přímo literární dílo! Pamatujete na úkol, kdy jste měli vymyslet verše o škole? Tak se podívejte, co sepsala Sofča. To jsem teda koukala!

A co vy ostatní a vaše práce? Pochlubíte se zase s něčím? 🙂

Český jazyk

Učebnice str. 74, cv. 2 – toto cvičení si přepíšete i se správnými i/y do malých sešitů. Procvičíme si tak pravidlo, že po tvrdých souhláskách píšeme „y“ a po měkkých „i“. A které jsou tvrdé a které měkké souhlásky? To už dávno víte, ale pro jistotu připomenu:

tvrdé: h , ch , k , r , d , t , n

měkké: ž , š , č , ř , c , j , ď , ť , ň

K tomu se dnes naučíme, co už stejně víme, protože vám to povídám pořád…. Máme se naučit rozpoznávat vlastní jména. A my už víme, že to mohou být jména osob, zvířat, věcí nebo míst (měst, vesnic, řek, hor, států…) a že je píšeme vždy s velkým písmenem na začátku!

Zkuste si tedy ve cv. 3, jestli rozpoznáte mezi všemi těmi slovy právě vlastní jména (velké písmeno na začátku vám tady nepomůže 🙂 ) Pak si mezi nimi najděte jedno dvojslabičné slovo, utvořte s ním větu přací a napište ji do sešitu.

Bílý sešit str. 78, cv.2 – přečtěte si něco o tom, jak se dají zdobit velikonoční vajíčka pomocí přírodnin.

cv.2 – máme tu na obrázku tři vajíčka, ale jen jedno má uvnitř všechna slova napsaná správně. Vaším úkolem je toto vajíčko najít a vybarvit. V těch zbylých dvou vajíčkách najděte chyby a opravte je.

Matematika

Tak jak vám šly včera závorky? Já věřím, že dobře. A vy to zjistíte tak, že si je dnes procvičíte.

Početník str. 15, všechny tři sloupečky.

A to bude úplně stačit 🙂

Náš svět

Dneska na nás čekají zvířátka 🙂 Uvidíme, jak je dokážete správně popsat a jestli víte něco o životě ptáčků. A když splníte obě úlohy v bílém sešitě, můžete si otevřít i soubor, který jsem pro vás nafotila a který máte na konci (Ptáčci na jaře od Petra.doc). Ale nejdřív trocha prácičky:

Bílý sešit – podívejte se na str. 70., cv. 1 – máme tu fotografie osmi zvířátek a k nim tabulku, ve které je máme popsat následujícím způsobem:

Na prvním obrázku vidíme vlaštovku. Je hned na prvním řádku tabulky. V tomto jejím prvním řádku zaškrtneme všechno, co víme, že vlaštovka má: křídla (ta už zaškrtlá jsou), nohy a ocas. Ploutve nezaškrtneme, že 🙂 Za tlustou čarou pak pokračujeme dál a rozhodneme se, zda vlaštovka lítá, chodí, plazí se nebo plave. Víme, že vlaštovka je ptáček, takže zaškrtneme „lítá“. A na dalším řádku stejně pokračujeme se žížalou.

Ve cv. 2 potom zkusíme očíslovat od 1 do 6, co se popořadě děje s ptáčky na jaře. Jako jedničku dáme asi to, že si nejprve samec a samice postaví hnízdo. A jak dál? To už je váš úkol. Věřím, že ho zvládnete.

No a za odměnu se teď podívejte, co jsem pro vás nafotila. Nejdřív vám o tom něco povím:

Můj kamarád je ornitolog – víte, kdo to je ornitolog? Je to člověk, který se zajímá o ptáčky, hodně jim rozumí, hodně toho o nich ví, dokáže je výborně rozpoznávat podle vzhledu, ale například i podle hlasu. Také je pravidelně odchytává do natažených sítí (nebojte, tím jim nijak neublíží), prohlédne je a když mají ptáčci kroužek na noze, opíše si z něj informaci, co je to za ptáčka, z jaké země a také dá zprávu ostatním ornitologům, že ho právě odchytil on, kde a kdy to bylo a jak se ptáčkovi daří. No a pak ho zase pustí. Když ptáček žádný kroužek nemá, sám mu ho na nožičku nandá. Takže když ho příště zase odchytí nějací jiní ornitologové, může se tak postupně vyzkoumat, kde všude ptáček v kterých obdobích létal, jak a kudy se pohybuje atd. Takto se např. zjišťují informace o stěhování ptáčků na zimu do teplých krajin a zpět.

No a tenhle můj kamarád ornitolog mě pozval, abych se na jedno takové odchytávání přišla podívat – natáhl sítě a já jsem si pak mohla všechny jarní ptáčky, kteří se pochytali, prohlédnout úplně zblízka, opatrně si je pohladit a pro vás vyfotit. Některé z nich znáte, jiné asi ne, někteří tudy táhli dál na sever, kam se vracejí z teplých krajin. Podívejte se, jak moc jsou někteří krásní – věděli jste to? Máte u nich i jejich názvy, třeba si některé zapamatujete.

Ptáčci na jaře od Petra

Tak zase zítra, budu se těšit 🙂

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 14.4.2020 v 8:00

6-4-2020

Ahoj sluníčka moje,

tak jak jste se měli o víkendu? Já krásně, hodně moc jsem pracovala na zahradě, protože bylo krásně, ale taky mě teď bolí pěkně záda. Udělala jsem si doma velikonoční výzdobu, upekla už asi pátý mazanec (tady u nás se jí pořád…) a vůbec se těším z toho, jak se venku dělá už asi definitivní jaro. Jen by to bylo všechno hezčí s vámi – lítali bysme venku před třídou, chodili na vycházky – pamatujete naše loňské hrady a draky v houští mezi školou a hřištěm: 🙂 Kéž bychom si to ještě letos aspoň trošku užili…

Chtěla bych moc poděkovat vám, kdo jste mi popřáli k svátku – to je vždycky to nejhezčí, když mi pošlou něco „moje“ děti. Děkuju Jindříškovi, děkuju Marečkovi za malované přání a taky Markétce za tohoto nádherného motýla.

Nastal čas jara, výzdoby vašich domovů, Velikonoc… když pošlete fotky a třeba na nich budete i vy, budete to super – přeci jen jsme se dlouho neviděli a podívat se, jak žije váš kamarád – není to bezva?

A teď se pustíme do práce, ano? Máme na to do velikonočních prázdnin jen tři dny, tak ať něco uděláme! 🙂

Český jazyk

Učebnice str. 74, cv. 1 – přečtěte si hádanky a zkuste přijít na správnou odpověď. Potom určete u každého tučně vytištěného písmena, jestli je to souhláska nebo samohláska.

Bílý sešit str. 78, cv.1 – vezměte si papír a napište na něj slovo VELIKONOCE, tak jak jej máte napsáno ve cv. 1 . Potom ke každému písmenku vymýšlejte slovo shora dolů, tak aby to slovo obsahovalo to dané písmenko. A pozor – to slovo se musí nějak týkat Velikonoc nebo jara. Tak třeba první písmeno je „V“. Musíme vymyslet slovo, které budeme psát shora dolů a to „V“ v něm bude (na začátku, uprostřed nebo na konci, to je jedno) – například VELIKONOCE, VAJÍĆKO, OVEČKA , atd. Další písmeno je „E“, tam to může být např. MAZANEC, KOLEDA, KRASLICE atd.

Pro ty, kdo mají pamatováka: Ještě si vzpomínáte, na které slovo jsme tuto hru hráli naposledy spolu? 🙂 🙂 🙂

Matematika

A je tady slíbené počítání se závorkami! 🙂 V učebnici k tomu nic nemáme. Tak snad to zvládneme i bez ní.

Bílý sešit str. 88 – jak nám radí Lili a Vili nahoře – když máme v nějakém příkladě závorku, musíme jako první vypočítat to, co je uvnitř! To je veledůležité pravidlo, které si prosím zapiště za uši, protože to se vám bude v dalších letech hodit. Příklady budou stále těžší a těžší, ale toto pravidlo bude platit stále.

Takže se podíváme na první příklad pod obrázkem Lili:

22 + (5+4) =…………………………….

Jakmile uvidíme takový příklad, podíváme se, co je uvnitř závorky a spočítáme to jako první. Zde je uvnitř závorky příkládek 5+4. My si ho tedy vypočítáme a výsledek 9 si můžeme klidně nadepsat nad tu závorku.

Když už víme, že vnitřek závorky je 9, přepíšeme si pro přehlednost ten příklad znovu už bez závorky:

22 + 9 =………………. A vypočítáme = 31

Rozumíme? 🙂

Projděte si všechny čtyři vyřešené příklady pod obrázky a pak se pojďme podívat na cv. 1: Tady vidíme totéž, je už nám tady chybí ty výsledky. Tak si je pojďme spočítat:

13 + (6 + 3) = ………………………..

Nejprve si spočítáme závorku.

6 + 3 = 9 nad závorku do kroužku tedy napíšeme 9 a pak si příklad vypočítáme už zjednodušený, tedy:

13 + 9 = 22

A to je konečný a jediný výsledek celého příkladu. Zapíšeme jej do hranatého rámečku.

Další příklad bude takto:

28 + (12 – 4) = ………………………….

Spočítáme si 12 –48 = 8 a osmičku zapíšeme do kroužku nad závorkou. Potom příklad spočítáme:

28 + 8 = 36

A to je výsledek, který zapíšeme do rámečku.

Cv. 2 – tady máme totéž a postupujeme úplně stejně. Jen v závorce musíme nejprve sečíst ne dvě, ale hned tři čísla. Jinak se nic nemění.

No a cv. 3 je nejtěžší, ale zase ne tolik, nebojte: Tady máte za úkol spočítat závorky dvě a nakonec výsledky sečíst nebo odečíst: Takže:

(15 + 5) + (20 + 8) =…………………………………….

Spočítáme nejprve první závorku a výsledek si nad závorkou v kroužku tentokrát jenom představíme a hned si ho raději zapíšeme za to =, takže:

Místo první závorky bude 20, pak opíšeme znaménko + a teď vypočteme i tu druhou závorku a přidáme za něj

20 + 28 = ….a spočteme…. = 48 To je výsledek do rámečku.

Nebojte, je to první seznámení se závorkami, určitě bude spousta času na procvičování i později.

Čtení

Oranžová čítankastr. 51 – máme tu obrázkový příběh a vy máte podle těch obrázků, tak jak jdou za sebou, vyprávět. Tuhle úlohu známe jak své boty a vím, že ji děláte rádi. Tak to zkuste, dneska je to docela hezký a zajímavý příběh. Až příběh dovyprávíte, napište do rámečku nad něj, jaký by mohl být jeho název, a odpovězte si na další otázky pod textem. Je mi moc líto, že zrovna o tomhle si nemůžeme povídat společně.

Dneska se mějte krásně a zítra se na vás zase těším.

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazín 13.4.2020 v 8:00.

3.4.2020

Milé děti,

vidíte – a je tu zase pátek. Venku se dělá teplo, tak nás teď čekají krásné dny a budeme moct vyběhnout občas ven. Doufám, že jste všichni zdrávi a také vaši blízcí. Nezapomínejte občas pomáhat maminkám, ať vědí, že se to taky vyplatí, když jste teď pořád doma 🙂

Víte, co je dnes také za slavný den??? Já vám to prozradím: Markétka má narozeniny!!! Markétko, máme tě moc rádi a přejeme ti krásné narozeniny! A všichni ti na pozdrav máváme: tři, dva, jedna……tedˇ!!! 🙂 🙂 🙂

Taky tady někomu už hodně dlouho slibuju vystavit nádherný obrázek, který mi poslal, a ten někdo si to zaslouží. Je to Olík a jeho krásný, vysoký dům na kopci se spoustou rozsvícených oken. Olík je velký šikula, úkoly si doma dělá většinou sám nebo se starším bráchou. A to musí rodičům nesmírně pomoct. Olíku – pochvala za samostatnost i za obrázek 🙂

Už se začíná pomalu mluvit o návratu do školy, ale dřív než za měsíc to nebude. Takže musíme pracovat dál takto:

Český jazyk

Bílý sešitstr. 77, cv. 1 přečtěte si básničku a vysvětlete si pro sebe, co znamenají podtržená slovní spojení.

Cv. 2 – doplň ústně písmena u/ú/ů a i/í, y/ý. Pokud se ti některá z kapek ovede celá správně, můžeš si ji vybarvit 🙂 To bude dnes vše, bude zase více čtení.

Matematika

Bílý sešit str. 86-87, cv. 1, 2, 4, 6 a 7 jsou jednoduché slovní úlohy, které si pozorně přečtěte, vymyslete, jak je vypočítáte, výpočet zapište i s výsledkem a napište kraťoučkou odpověď.

Ve cv. 5 vypočítáte pár jednoduchých příkládků a spojíte je se správným výsledkem.

A nakonec to nejtěžší – ale pro mnoho z vás kupodivu to nejzábavnější – cv. 8 a počítání příkladů. První a třetí sloupec je jednoduchý, tam jen spočítáme rozdíl. U prostředního sloupce pozor, tam je to těžší. Musíte totiž doplnit chybějící menšenec nebo menšitel (tedy nikoli výsledek=rozdíl). Jak jsme se to učili? U prvního příkladu si řekneme: 75 kg – něco = 70 kg. No a my víme, že to něco spočteme tak, když ty dva menšitele (jeden je známý a jeden neznámý) vyměníme a od největšího menšence 75 kg odečteme druhého menšitele – 70 kg a dostaneme chybějící číslo-prvního menšitele. U ostatních příkladů prostředního sloupce nám naopak chybí menšenec, to znamená u odčítání to první číslo, které je největší. My ho neznáme, ale víme, že když z něj něco ubereme, dostaneme výsledek. No a to něco zjistíme tak, když ta dvě menší čísla k sobě sečteme dohromady. Takže u druhého příkladu to bude 20 kg + 54 kg = to neznámé velké číslo na začátku, menšenec.

Pro dnešek vše, příští týden začneme nové učivo – počítání se závorkami 🙂

Čtení

Dneska se vrátíme zpět k tomu, co jsme přeskočili včera.

Oranžová čítanka str. 48 – 49 tak a teď si přečtěte celý příběh o prvňáčkovi. Kdo to zvládne celé najednou, je mistr světa. Kdo ne, nevadí, klidně si udělejte přestávky. A na koho to bude i tak moc, ať přečte, co dokáže. Měli byste ale zvládat sami, bez pomoci, jen ať vás chvilku někdo poslouchá, jak vám to jde.

Až budete číst, myslete na to, že není důležité jen správně číst slova a věty. Nezapomeňte také vnímat to, co čtete, o čem příběh je – to je na čtení totiž to pravé a krásné 🙂 Jestli jste dobře vnímali, co čtete, měla by pro vás být hračka odpovědět na otázky na konci.

Tak mějte krásný slunečný víkend.

Vaše Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 10.4.2020 v 8:00.

2.4.2020

Milé děti,

doufám, že jste se už dostali ze včerejšího šoku, který jsem na vás na Apríla nachystala – vyděsila jsem i paní ředitelku! 🙂 Nebojte, prázdniny budou a nikdo nám je nevezme.

Už už jsem měla přichystaný obrázek od dalšího z vás, ale nakonec mi do toho přišla fotka od Jolanky, kterou fakt musím zařadit přednostně – představte si, že Jolča nezapomněla!!! (já teda ano) a i přes tu lapálii se zavřením školy si aspoň prodoma udělala barevný den, jako každou první středu v měsíci) a oblékla se do červené. Jolanko, super – my ostatní ti tleskáme 🙂

Dneska máme čtyři předměty k učení, tak se do toho pustíme 🙂

Český jazyk

Dneska si budeme procvičovat, co umíme.

Bílý sešitstr. 76, cv. 2 – máme tu dva obrázky a vedle nich dvě hádanky. Nejprve musíte doplnit do hádanek chybějící písmenka – mohou to být různá dlouhá či krátká i/y nebo dlouhá či krátká u. Zvládnete bez pomoci? Až budete mít doplněno, připojte čarou ke každé hádance ten obrázek, který nám znázorňuje její řešení.

Cv. 3 – tady je vaším úkolem zapsat podle abecedy šest názvů živočichů, které znáte. Využijte raději oba řádky, ať se vám to tam vejde. Můžete postupovat i tak, že nejprve napíšete ty názvy a pak nad ně uděláte číslice 1-6 podle toho, jak by šly v abecedě za sebou.

Cv. 4 – doplňte do každého přirovnání správného živočicha.

Cv.5 – a procvičujeme i/í a y/ý  Nezapomínáme, které jsou tvrdé a které měkké souhlásky a také kde je potřeba napsat nad i/y čárku.

Malá písanka – a zase trochu popojedeme – měli byste se zhruba blížit k polovině 🙂

Matematika

I v matematice nás dneska čeká procvičování. Takže:

Bílý sešit str. 85, cv. 1 – v tabulce tu máme krásně přehledně zapsáno, jak se jmenuje a kolik váží každý druháček v nějaké vymyšlené škole. Prohlédněte si.

Ve cv. 2 pak odpovězte na otázky – všechny odpovědi najdete v tabulce ve cv. 1.

Ve cv. 3 vybarvíte nad každým jménem odspoda tolik dílků, kolik ten žák váží. Např. U Adama vybarvít odspodu šest dílků, tak aby barevný sloupec končil u údaje 25 kg. A tak dále. I tento typ úlohy jsme spolu už dělali, vzpomínáte?

No a protože to bylo snadné, otočte si na str. 86 a vypočítejte příklady ve cv. 3.

Čtení

Dneska trošku přeskočíme, abyste toho neměli na čtení tolik, když máte dnes více předmětů. A někdy se pak vrátíme zpět.

Oranžová čítankastr. 50 – přečtěte si o tom, jak se můžou dva kluci začít kamarádit. A pak si pomocí otázek dole zkontrolujte, jak dobrý jste dávali pozor na to, co čtete (víte, že s tím někteří míváte trošku problém) a jak jste textu rozuměli.

Náš svět

Bílý sešit – podívejte se na str. 68., cv. 1 – máme tu fotografie jarních kytiček. Vaším úkolem je zapsat jejich názvy do křížovky a zapsat tajenku. Když si nebudete vědět rady, pomůže vám zelená učebnice (zapomněla jsem ji včera ve škole, takže nevím, která strana, ale je asi taky nahoře růžová a kapitola se jmenuje jJarní rostliny). Nebo se můžete podívat i na internet a vyhledat si třeba „jarní rostliny“ – obrázky a třeba budou i s názvy. Anebo vám pomůžou zkušenější rodiče či prarodiče. Každopádně – tajenka se skládá ze 3 slov a vyjadřuje, co se děje venku 🙂

S pomocí učebnice pak také vypracujte na str. 69 cv. 2 – napište do zeleného rámečku název rostliny a na řádky vyjmenujte, z jakých částí se skládá.

A ve cv. 3 si přečtěte, co zajímavého nám říkají Lili a Vili.

No a hlavně – až se zase někdy podíváte ven, nezapomeňte se dívat kolem sebe, jestli nějaké kytičky už také uvidíte. Třeba mně rostě na zahradě podběl, krokusy, narcisy, začínají tulipány a kosatce a také stromky a keře ženou do poupátek. Tak snad nám dneska v noci nezmrzla…

Jestli jste dneska splnili všechny úkoly, tak klobouk dolů – jste moc šikovní a pracovití. A já jsem na vás pyšná.

Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 9.4.2020 v 8:00

1.4.2020

Milí druháčci,

dneska nám začal duben. Mluvila jsem s paní ředitelkou a představte si, už je jasné, že kvůli změškané škole teď nebudeme mít dva roky prázdniny! 🙁 Ani letní, ani jarní, ani vánoční…prostě nic! No, tak si z toho nebudeme nic dělat, vždyť stejně chodíme do školy rádi 🙂

A aby vám bylo veseleji, připojuji dnes jarní obrázek od Terezky i s Terezkou 🙂

Aaaaaaa – jdeme na to!

Český jazyk

Učebnice str. 73, cv. 3 – u pěti modrých fajfek máme napsaný návod, pole kterého máme popsat každé z těch tří zvířátek na fotkách. Tak si to zkuste, jenom ústně – jak jsou velká, kolik mají nohou, co pokrývá jejich tělo atd.

Ve cv. 4 si přečtěte všechny tři odstavečky se slovy, do kterých budete doplňovat „ě“. Až je všechny přečtete, vyberete si jeden z těch odstavců a přepíšete ho do malého sešitu.

Velká písanka str. 45 – opíšeme slova v řádcích a ve cv. 1 napíšeme nebo nakreslíte, co si myslíte, že je vědomost a co je dovednost.

A jakpak dopadl včerejší diktát? 🙂

Matematika

Včera jsme si řekli, jak pomocí jednoduché houpačky můžeme krásně porovnat, kdo ze dvou osob nebo která ze dvou věcí je lehčí a která těžší. Ale jak vlastně zjistíme, kolik ta lehčí nebo těžší věc váží? Ano, musíme ji zvážit samotnou na nějaké vhodné váze. Dohodneme se, že budeme vážit na kilogramy, to znamená, že za tu naváženou hodnotu ty kilogramy připíšeme, například zapíšeme, že pejsek váží 7 kilogramů – a pozor pozor, třikrát pozor – nestačí napsat jen 7! Proč to tak je, nám zatím může být jedno, ale až budete starší, uvidíte, proč je to tak důležité (ono se totiž neváží jen na kilogramy, ale třeba i na gramy, tuny a tak – no a to by v tom pak byl pěkný maglajs).

Možná už si na to pamatujete z jedné z dřívějších hodin. Možná i na to, jak kilogram normálně značíme, abychom pořád nemuseli psát to dlouhé cizí slovo „kilogram“ – zapisujeme ho tedy zkráceně jako „kg“. Takže namísto 7 kilogramů pak stačí napsat jenom 7 kg. A všichni budou vědět, o co jde. I v Austrálii, protože kilogram je po celém světě stejně těžký a stejně ho označují kg. Podíváme se na to nejprve do učebnice.

Učebnice str. 86 a 87 – cv. 4 a 5 si udělejte jen ústně, cv. 3 (asi mělo být spíš 6?) – tady si jen pamatujte, že když počítáme třeba ten první příklad 65 kg – 7 kg, výsledek je 58 kg! Zase – na ty kg nesmíme zapomenout. Můžete si celé zase spočítat ústně.

Pracovní sešit str. 84 – vyplňte cv. 1-4. U cv. 5 si sami vymyslete, na co byste se mohli v tomto případě zeptat a jak byste si na tu otázku správně odpověděli. No a zapište.

Čtení

To jsem to včera pěkně vymňoukla! Já vám dala úkol ze čtení a přitom v úterý žádné čtení nemáme! A vy jste tak hodní – nikdo jste mi nevynadal! Jste prostě úžasní, nejlepší, a proto máte dneska místo čtení zasloužené volno 🙂

Tak, to je pro dnešek všechno, ale…..přece jen….mám tu ještě jednu zprávu – včera jsem se potkala po dlouhatánské době s naší milovanou paní asistentkou Monikou a ta mi kladla na srdce, abych vás všechny moc a moc pozdravovala! Tak vám to tímto mileráda vyřizuji 🙂

A teď mi povězte – poznali jste v mém úvodním dopisu apríla? No jasně – o prázdniny nemějte strach, ty nám nikdo nevezme 🙂

Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 8.4.2020 v 8:00

31.3.2020

Milé děti,

zdravím vás v poslední březnový den a rovnou se zeptám, jestlipak všechny víte, který měsíc začíná zítra? 🙂

Z obrázků na každý den tu mám v pořadí dnes Sofču a její super fantastické zvíře – pamatujete, byl to obrázek z jednoho úkolu do ČJ. Pořádně si ho rohlédněte, co všechno mu Sofča po těle vymyslela a nakreslila 🙂

Matematika

Dnes se podíváme, jak se to dělá, když chceme zjistit, který ze dvou předmětů nebo lidí je těžší a který lehčí. Bude to hračka, uvidíte 🙂

Učebnice str. 84 – ve cv. 1 vidíme, že k porovnání hmotnosti nám dobře poslouží obyčejná houpačka pro dva. Ten, kdo je těžší, se na houpačce vždycky dostane dolů, zatímco toho lehčího to vynese nahoru. Pokud jsou ti dva stejně těžcí, zůstanou vodorovně na stejné úrovni.

Na str. 85 se pak podíváme, že pokud chceme porovnat hmotnost dvou menších věcí, můžeme si takovou houpačku sami vyrobit – například když přes ležící penál (nebo kostku) položíme dlouhé pravítko. Oba konce pravítka musejí být od středu stejně dlouhé. Na jejich konce pak položíme věci a ta, která klesne dolů, je těžší než ta nahoře. Můžete si to i sami vyzkoušet a porovnávat třeba, jestli je těžší guma nebo dvě tužky, ořezávátko nebo pastelka a tak dále. Ve cv. 7 se podívejte na obrázky a řekněte, co všechny znamenají – vždy je to nějaká …….? Potom se můžete rodičů zeptat, na co se která používá.

Bílý sešitstr. 83, cv. 1 – zde si procvičíte, co jste se právě dozvěděli.

Ve cv. 2 vyberte a zakroužkujte ten obrázek, který vyjadřuje situaci popsanou v zadání (obě holčičky jsou stejně těžké).

Český jazyk

Učebnice str. 72 – vezměte si malý sešit a k dnešnímu datu si udělejte cv. 2 – z barených slabik poskládejte co nejvíce slov dokážete a ta slova, ve kterých budou slabiky bě, pě nebo vě zakroužkujte.

Potom dejte někomu staršímu nebo dospělému učebnici do ruky, vy se už nedívejte a jen dobře poslouchejte – dostanete totiž diktátek 🙂 Zkuste napsat všechno, co v rámečku „diktát“ je, tedy všechna slova, slovní spojení i věty. Piště poctivě, tentokrát nic neznámkuji, je to jen a jen pro vaši kontrolu – a pro kontrolu maminek, tatínků, babiček, dědů, bráchů nebo sester, jak to zvládáte. Můžete si pak červeně sami opravit chyby a zkuste se i oznámkovat, tak jak si myslíte, že bych vás oznámkovala já. Nebojte se, známku vám počítat nebudu, takže vážně poctivě! 🙂

Uf! To bylo dnes psaní… a ještě ke všemu diktát… Tak už si dneska dáme s češtinou pokoj.

Čtení

Dnes si dáme pár hádanek ze školního prostředí. Tedy jestli si ještě vůbec pamatujete, jak to ve škole vypadá… 🙂

Oranžová čítankastr. 47, cv. 2– přečtěte si básničku.

Ve cv. 3 pak čarou spojte vždy ta dvě slova, která se rýmují (pozor, nemusí být stejně barevná). Možná vám zbyde nějaké, ke kterému jste do rýmu žádné už nenašli – takže je na vás mu nějaký rým sami vymyslet. Na rýmy jste šikovní, určitě to bude pro vás hračka.

Ve cv. 4 pak zkuste vymyslet alespoň dva verše (dva řádky, které se díky posledním slovům rýmují) na téma „Škola“. Nemusíte používat slova ze cv.2, můžete si vymyslet jiná. Zvládne někdo i delší básničku?

Náš svět

Bílý sešit – podívejte se na str. 67., cv. 2 – máme tu obrázky, které nám symbolizují nějaké počasí. Už je také znáte. Vaším úkolem je v celé řadě škrtnout ty z nich, které nevyjadřují počasí na jaře.

Ve cv. 3 vidíme deset různých obrázků a pod nimi vždy prázdný rámeček. Vpravo vedle nich je zároveň nabídka deseti slov. A vy už víte, co je vaším úkolem – do rámečku pod každým obrázkem najít a napsat to správné slovo, které k němu patří.

Tak – a teď si odpočiňte! 🙂

Ivana Řežábková

Příspěvek bude smazán 7.4.2020 v 8:00.