Třídní učitel/ka: Ivana Řežábková

Rozvrh hodin

Aktuality

27-11-2020

Ahoj dětičky,

tak dneska naposledy na dálku!!! Hurá!!! 😍😍😍✌🎈🧁🌞😎

Náš svět

Minule jsem vám poslala video o tom, co jsme zrovna probírali. Bylo o tom, jaké mají lidé různé koníčky, záliby, hobby – prostě co je baví dělat jen tak. Dneska to završíme dalším videem k tématu, a to je o tom, jaká lidi vykonávají různá povolání. A já vám něco povím: Úplně nejlepší věc na světě je, když vykonáváte povolání, které je zároveň vašim koníčkem. Jako já – ráda jsem s dětmi a učím je různé věci, a tak dělám učitelku. Snažte se, ať i vaše povolání je jednou tím, co děláte nejraději. A uvidíte, jak je svět fakn, když chodíte do práce rádi a těšíte se tam jako já 😊

Tak tady máte slíbené video.

/video/4424-brdo-a-povolani

Český jazyk

⏰ V 7:45 máme videomeeting. Budeme dále procvičovat vyjmenovaná slova.

Matematika

⏰ V 10:00 máme videomeeting a čeká nás další sčítání a odčítání dvojciferných čísel.

Tak si užijte ještě víkend a v pondělí si nařiďte budíka a pospíchejte do naší 3.A. Mooooc se na vás těším! ❤🙂🖐

Vaše Ivana Řežábková

AJ 3.A

Krásný dobrý den,

dnes si dodělejte cvičení v pracovním sešitě na str.23 cvičení 8,9. Tímto dokončíme 4. lekci.

Prosím dbejte na to, aby jste měli cvičení vyplněná správně a zopakujte si nová slovíčka.

Dále, pokud budete mít chuť, si můžete přečíst příběh My friends is a monster na str.23 v učebnici. Není povinné!

Přeji krásný víkend.

Nováková

26-11-2020

Ahoj děti,

už se nám to blížííí! 😍 Jdeme do finále, tak připravit pera, učebnice a tři, dva jedna….START!

Matematika

Učebnice str. 37

cv. 1a – vidíme z obrázků, že chceme-li dojít k celkovému číslu 80, musíme k číslu 35 něco připočítat. Proto je uveden příklad ? + 35 = 80. A chytré děti vědí, že to něco získáme zpětným odečítáním, tedy 80 – 35 = 45. Takto uděláte ústně příklady a) – e), u příkladů f) – j) už počítáme rovnou jen to zpětné odečítání.

cv. 2 – k vyobrazenému příkladu patří vždy jen jeden ze tří příkladů pod ním. Uhodnete který?

cv. 3 – vezměte si malý sešit na matematiku a pod dnešní datum opište a vypočítejte všechny příklady tohoto cvičení. Ať si pěkně promrskáte násobilku 😉.

cv. 4 – na číselných osách najděte uvedené násobky (například u a) to budou násobky 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10). Ústně.

Pracovní sešit str. 23

cv. 1 – slíbila jsem, že už vás budu šetřit, takže bude stačit, když vypočítáte pouze toto cv. 1 – budete hledat sčítance, menšence a menšitele. Pokud je příklad na sčítání, je to jednoduché – odzadu odečítáme. Pokud je na odčítání, je to složitější: buď hledáme menšence, tj. první číslo v příkladu (např. 1.sloupec) – toho najdeme zpětným sčítáním. Ale pozor – pokud hledáme menšitele, tj. druhé číslo v příkladu (např. 3.sloupec), najdeme ho tak, že od menšence na začátku odečteme rozdíl (výsledek). Nakonec nezapomeňte menšence (v rámečcích) menší než 90 vybarvit oranžově a menšitele (v rámečcích) větší než 30 žlutě.

Náš svět

Na dnešek jsem vám slíbila, že si téma záliby a koníčky připomeneme videem. Tak tady ho máte 🙂

/video/4432-brdo-a-zajmova-cinnost

Český jazyk

Videomeeting – 13:00, vyjmenovaná slova po B (procvičování).

To je dnes všechno, mějte se hezky a zítra naposledy u internetových schůzeka úkolů AHOJ! 🖐🙂

AJ 3.A

Připomínám dnešní meeting z AJ. Odkaz máte v emailu!

Nováková

25-11-2020

Ahoj děti,

dneska budeme pokračovat tam, kde se nám včera přerušil meeting.

Český jazyk

Pracovní sešit str. 23-24

cv. 7 – do slov v jednotlivých pruzích šály doplňte správná i/y. Tam, kde půjde o vyjmenovaná slova a slova příbuzná, vybarvěte pruh červeně, odstatní pak žlutě.

cv.8 – z přesmyček vyluštíme vyjenovaná slova po B a dopíšeme vedle na řádky.

cv. 9 – u obrázků máte čtyři vyjmenovaná slova: být, bydlit, obyvatel a byt. Kolem jsou rozházené rámečky s dalšími slovy. Rámečky se slovy, která jsou příbuzná k vyjmenovanému slovu být, vybarvíte červeně, ke slovu bydlit zeleně, ke slovu obyvatel žlutě a ke slovu byt modře.

cv. 10 – a dáme doplňovačku. Snažte se, každé slovo si odůvodněte, zda je nebo není vyjmenované nebo příbuzné.

cv. 11 – do modrých slov pod zadáním úkolu doplňte i/y a tato slova potom doplňte do vět.

Matematika

Videomeeting v 10 hodin – sčítání a odčítání dvojciferných čísel.

No a to by dnes stačilo 🙂 Mějte se krásně a zítra ahoj.🖐

Vaše Ivana Řežábková

24-11-2020

Ahoj děti.

Dneska je zase den, kdy se uvidíme dvakrát. Ty mám nejraději. Jednak vás vždycky ráda vidíma slyším, jednak se mně osobně mnohem lépe pracuje přímo s vámi, než vám rozepisovat úkoly. A vám možná taky, ne? Tak jdeme na to.

Matematika

Pracovní sešit str. 20-21

Nejprve si doděláme včerejší práci na str. 20, tedy ty dvě slovní úlohy dole.

cv. 5 – do sudu se vejde 75 l vody, teď je tam 52 l, kolik se ještě vejde, aby byl plný? Budeme……odčítat 🙂. V prvním rámečku zápis, ve druhém výpočet, ve třetím odpověď.

cv. 6 – toto je trošičku složitější. V sadu jsou samé jabloně a třešně. Jabloní je 52, třešní o 23 méně. Jenže my nemáme spočítat, kolik je třešní, to by bylo moc jednoduché. My máme spočítat, kolik stromů je v sadu celkem. Takže: kolik je jabloní víme, kolik je třešní si spočítáme (budeme odčítat) a nakonec musíme počet jabloní a počet třešní sečíst dohromady. Tak jsem zvědavá, jak se s tím poperete 🙂.

A jedeme na str. 21.

cv. 1 – sčítáme pomocí rozkladu druhého sčítance: 11 + 79 = 11 + 70 + 9 = 90. A tak dále. Žlutě vybarvíte výsledky, které jsou větší než 90./p>

cv. 2 – do modrých rámečků doplňujeme znaménka. Tyto úlohy už jsme taské spolu dělali. Nezapomeňte nakonec vybarvit žlutě výsledky, které jsou větší než 50.

cv. 3 – známé příklady s korunkami – pro vás opět hračka.

cv. 4 – pozor na jednotky – sčítáme hodiny, metry a litry, musí se tedy objevit i ve výsledku.

cv. 5 – sčítáme na číselné ose: v prvním rámečkku bude číslo na začátku šipky (52), šipka se posouvá doprava, takže přičítáme, zapíšeme tedy znaménko + ado rámečku výsledku zapíšeme číslo na konci šipky (80). Do rámečku uprostřed (druhý sčítanec) pak přijde číslo, které jsme připočetli. Můžete si ho buď odpočítat čárku po čárce od začátku do konce šipky, anebo na něj přijdete tak, že budete odzadu odčítat (výsledek – první sčítanec = druhý sčítanec).

cv. 6 – vypočítejte příklady na písemné sčítání. Vzpomeňte si přitom, že když nám čísla na místě jednotek (5 + 5) dají dohromady 10, zapíšeme z té desítky jen nulu a tu jedničku připočítáme k prvnímu sloupečku (k desítkám) – takže 2 + 6 + 1 = 9.

Čtení

Tak, matematiky dnes bylo hodně. Ve čtení si pokračujte ve svých knížkách, kdo co zvládne. Už se těším, až mi o nich budete psát čtenářské zápisy a taky povídat 🙂.

Češtinu a Náš svět si uděláme společně. Takže dneska vše, ahoj 🖐

Vaše Ivana Řežábková

Ahoj děti,

tak nás čeká poslední týden na on-line výuce. Uf! Uteče to rychle a v pondělí se sejdeme ve třídě! 🙂

Čtení

Pracovní čítanka str. 28-29

Dneska si přečtěte úryvek z knížky Pes hledá člověka. Vím, že je mezi vámi spoustu milovníků pejsků, tak se vám snad bude líbit.

cv. 1 – blíží se Vánoce, tak se zkuste zamyslet a odpovědět na otázku.

cv. 2 vyluštěte přesmyčky a spojte název psího plemene s jeho fotografií. Dokážete poznat všechny?

cv. 3 – kdo pozorně četl úryvek, bude hned vědět odpověď na otázku. V křížovce pak vyluštíte skutečný název plemene toho pejska.

Sloh

Učebnice str. 90

Dnes malinko přeskočíme, protože něco je vhodné dělat společně, ve třídě, tak si to necháme na příští týden. A půjdeme rovnou na str. 90.

cv. 1 – podle obrázků popisuj, co děláš od rána do večera.

cv. 2 – Odpověz na pět otázek u hodin.

cv. 3 – do sešitu na sloh napíšete pod dnešní datum deset vět o tom, co děláte celý den, od té doby, co vstanete, až do usnutí.

cv. 4 – Čtěte věty. Pozor, slovesa v závorkách musíte dáva do správného tvaru (Ráno vstávám v půl sedmé).

cv. 5 – Utvoř několik vět o tom, co rád děláš ve volném čase. Použij slova z nabídky podle toho, jestli tyto činnosti opravdu ty sám rád děláš. Schválně si počítej, kolik z uvedených činností opravdu ty sám rád děláš (já jsem si jich napočítala 10 z 16).

Matematiku máme v 10 společně, takže pro dnešek ode mě vše a zítra 🖐.

Vaše Ivana Řežábková

20-11-2020

Ahoj děťátka,

dneska si popovídáme jak o vyjmenovaných slovech, tak i o sčítání a odčítání dvojciferných čísel. No a co jediné nám zbývá???

Náš svět

Dneska budete mít práci hotovou v cuku letu. Otevřete si Pracovní sešit na str. 27 a vyplňte ve cv. 1 křížovku, která je takovým shrnutím tématu záliby a povoání. Tajenku přepište na vyznačené místo pod křížovkou.

cv. 2 – máme tu obrázky důležitých budov v naší obci. Vy ke každé budově napíšete do rámečku stručně, kde se nachází, a na řádek po rámečkem napíšete název aspoň jednoho povolání, které v této budově někdo vykonává (třeba to nejdůležitější – ale není nutné).

To je tento týden ode mě všechno. Užijte si víkend a příští týden snad už opravdu naposledy z domova… 🖐

Vaše Ivana Řežábková

AJ 3.A

Krásný dobrý den,

Dnes si prosím vypracujte cvičení v pracovním sešitě na str.21, cvičení 3,4,5.

Prosím, aby jste si zopakovali novou látku : He´s (on je) a She´s (ona je).

V případě jakýchkoliv nejasností vše doladíme na meetingu.

Přeji mnoho zdaru.

Nováková

19-11-2020

Ahoj děti,

dneska si spolu dáme odpoledne češtinu. No a teď hurá na počítání a Náš svět.

Matematika

V minulých hodinách jste sčítali a odčítali dvojciferná čísla jako o závod. Dneska si dáme procvičování a některé těžší příklady.

Učebnice str. 33

cv.1 – v příkladu a) máte vzor, jak z obrázku a čísel sestavit příklad a jak ho vypočítat. Takže: když je celek 99 a skládá se ze dvou částí 82 a něco, víme, že se dá příklad zapsat jako ? + 82 = 99. A toto už dobře víme, že vypočteme zpětným odečítáním: 99 – 82 = 17. Postupně si tak ústně vypočtěte i další příklady.

cv. 2 – u sloupečků a) – d) máme podobné obrázky a pod nimi vždy tři příklady. Vy máte rozhodnout, který z těchto tří příkladů patří k danému obrázku nad nimi.

cv. 3 – tady si pěkně prosvištěte násobilku. Měli by z vás výsledky lítat rychlostí blesku! 🙂

cv. 4 – na číselné ose, která je zde vyobrazena, najděte dané násobky. Např. a) mezi 70 a 80 se nacházejí dva násobky 8: 72 a 80, jeden násobek 9: 72 a dva násobky 10: 70 a 80. To samé pro b), c) a d).

Pracovní sešit str. 19

cv. 1 – dopočítáváme chybějící čísla. Připomeneme si: U prvních dvou sloupečku chybí vždy první číslo. Pokud je to příklad na sčítání (jako ten první), pak odzadu odčítáme, pokud je příklad na odčítání (jako ten druhý), naopak odzadu sčítáme. U dalších sloupečků chybí občas druhé číslo. Pokud je příklad na sčítání (33 + něco = 86), zjistíme opět odčítáním odzadu (86 – 33), pokud je ale příklad na odčítání (57 – něco = 15), odečteme od prvního čísla výsledek a vyjde nám druhé číslo (57 – 15 = 42). Nakonec vybarvíme rámečky podle zadání (pozor, pouze sčítance, tj u příkladů na sčítání!)

cv. 2 – zde je slovní úloha, ze které známe jen výpočet. Vaším úkolem je napsat podle zadání zápis úlohy, vypočítat příklad a zapsat odpověď.

cv. 3 – luštíme rébus 🙂 Podle tabulky víme, že místo A1 si dosadíme číslo 32 (řádek A a sloupeček 1) a místo B3 číslo 25 (řádek B, sloupeček 3). První příklad se tedy dá zapsat jako 32 + 25 = a vypočítáme. Čísla si můžete psát nad písmena).

cv. 4 a 5 – slovní úlohu si přečtěte, udělejte zápis, výpočet a odpověď.

Tak, dneska už byly úkoly těžší, že? Jsem moc zvědavá, jak si s nimi poradíte.

Náš svět

Učebnice str. 20 – 21

Prohlédněte si fotografie dětí a představujte si, co všechno může vás nebo vaše kamarády bavit, v jakých kroužcích můžete své záliby rozvíjet a jak si podle toho, co koho baví, děti představují své budoucí povolání.

Na str. 21 si prohlédněte obrázky různých povolání. Všímejte si přitom, zda lidé na obrázcích pracují hlavně fyzicky (většinou rukama – např. zedník) nebo duševně (používají více hlavu – např. učitelka)

Pracovní sešit str. 26

Udělejte rozhovor s jedním z rodičů. Dávejte mu otázky ze zeleného rámečku a vedle zaznamenávejte odpovědi (stačí slovy, nemusíte psát celé věty).

V modrém rámečku jsou uvedena čtyři povolání. U každého napište alespoň jednu vlastnost, kterou by měl mít člověk, který toto povolání vykonává.

Nakonec doplňte věty dole a celé je přečtěte. Všimněte si i anglických slovíček dole (práce a zaměstnání).

To je dnes všechno. Ahoj zítra 🖐

Vaše Ivana Řežábková