Třídní učitel/ka: Mgr. Barbora Mošanská

Rozvrh hodin

Aktuality

14. května, pátek

Dobrý den, milí třeťáci! 🙂
A máme tu zase pátek a víkend je před námi. Odpočiňte si a užijte si ho. Snad bude hezké počasí. A v pondělí se na Vás budu těšit. 🙂
Vaše B.

ČESKÝ JAZYK

meeting v 7:45

MATEMATIKA

meeting v 10:00

ANGLICKÝ JAZYK

SLOVÍČKA:
HIPPO – HROCH
LION – LEV
GIRAFFE – ŽIRAFA
MONKEY – OPICE
ELEPHANT – SLON
SNAKE – HAD

CROCODILE – KROKODÝL

Otevři si pracovní sešit na straně 48
cvičení 1 – zakroužkuj slova označující zvířata
vyber slova z nabídky: crocodile, monkey, giraffe, elephant, lion, snake

NÁŠ SVĚT

Otevři si učebnici na straně 62
– přečti si text, jak chráníme přírodu

Mgr. Barbora Mošanská

13. května, čtvrtek

Ahoj, ahoj, děti! 🙂
Tak jaké bude dnes počasí? Uvidíme se dnes dvakrát na anglickém a českém meetingu. Těším se na Vás a přeji Vám krásný čtvrtek.
Vaše B.

ANGLICKÝ JAZYK

meeting v 10:00

ČESKÝ JAZYK

meeting v 13:00

MATEMATIKA

Dělení osmi se zbytkem
násobky čísla 8:

0, 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80

dělení osmi procvič na Školákově ZDE

46 : 8 =
1) najdeme nejbližší nižší násobek čísla 8 a vydělíme ho osmi – 40 : 8 = 5
2) rozdíl mězi číslem, které dělíme a nejbližším nížším násobkem napíšeme jako zbytek – 46 – 40 = 6

3) 46 : 8 = 5 zb. 6

Otevři si učebnici na straně 43
cvičení 1 – vypočítej do školního sešitu a podívej se na video (1. video)ZDE
cvičení 3 – vypočítej do školního sešitu
příklad: __ : 8 = 5 zb. 6 —> 5 . 8 + 6 = 46

NÁŠ SVĚT

Otevři si učebnici na straně 60-61 – podívej se na bezobratlé živočichy a čím se živočichové živí

Vypiš si do sešitu poznámky:

BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ
– nemají obratle ani kosti
– hmyz

– př: včela, čmelák, brouk, motýl

ČÍM SE ŽIVÍ ŽIVOČICHOVÉ
1) BÝLOŽRAVCI – rostliny (ovce, srnec)
3) MASOŽRAVCI – živí se jinými živočichy (liška, štika)
4) VŠEŽRAVCI – rostliny i živočichové (prase, husa)

Mgr. Barbora Mošanská

12. května, středa

Dobrý den, milé děti. 🙂
Včera byl ale krásný, slunečný a teplý den, že ano? Dnes se to má kazit, tak uvidíme. Těším se na Vás na matematickém meetingu. Hezký den.
Vaše B.

MATEMATIKA

meeting v 10:00

Otevři si pracovní sešit na straně 33

cvičení 7 – vypočítej, doplň dělence

příklad: __ : 7 = 4 zb. 1 —> 4 . 7 + 1 = 29

cvičení 4, 8 – vypočítej slovní úlohy

ČESKÝ JAZYK

Napiš do školního sešitu tato slova a doplň i/í; y/ý:

ml_nek, m_čka, kl_dný, M_lena, b_ložravec, zap_kat, v_soko, dop_s, p_lník, ob_vatelstvo

SLOVESA

– vyjadřují děj, činnost

U sloves určujeme OSOBU, ČÍSLO, ČAS.

ČÍSLO JEDNOTNÉ
1. OSOBA (pracuji)
2. OSOBATY (pracuješ)

3. OSOBAON, ONA, ONO (pracují)

ČÍSLO MNOŽNÉ
1. OSOBA MY (pracujeme)
2. OSOBAVY (pracujete)

3. OSOBAONI, ONY, ONA (pracují)

Otevři si pracovní sešit na straně 62
cvičení 2 – vybarvi políčka se slovesy
– červeně – 1. osoba (JÁ, MY)
– modře – 2. osoba (TY, VY)
– žlutě – 3. osoba (ON, ONA, ONO, ONI, ONY, ONA)

Mgr. Barbora Mošanská

11. května, úterý

Dobré ráno, moji třeťáci! 🙂
Dnes se uvidíme na českém jazyce, kde budeme mluvit o slovesech a na našem světě, kde se zaměříme na živočichy. Přeji Vám krásný den!
Vaše B.

ČESKÝ JAZYK

meeting v 7:45

NÁŠ SVĚT

meeting v 10:00

MATEMATIKA

Dělení sedmi se zbytkem. Násobky čísla 7:
0, 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70
67 : 7 =
1) najdu si nejbližší nižší násobek – 63
2) násobek vydělím 7 – 63 : 7 = 9
3) rozdíl mezi dělencem a nejbližším nižším násobkem napíšeme jako rozdíl – 67 – 63 = 4

4) 67 : 7 = 9, zb. 4

Otevři si učebnici na straně 42
– zaměř se na žlutý rámeček ZDE

cvičení 1 – vypočítej do školního sešitu, počítej společně s videem

Otevři si pracovní sešit na straně 33
cvičení 6 – vypočítej

ČTENÍ

Čti si během týdne svoji knížku.

Dnes si čítanku otevři na straně 70JAK JEDLI KAŠTANY, z knížky Pohádky z pařezové chaloupky, kterou napsal pan Václav Čtvrtek.

Už jsi někdy slyšel/a o panu Čtvrtkovi? Věděl/a bys, jaké pohádky pro děti napsal?

Určitě je znáš. Pan Václav Čtvrtek napsal například: Říkání o víle Amálce, Pohádky z pařezové chaloupky, O makové panence a motýlu Emanuelovi, O hajném Robátkovi a jelenu Větrníkovi, O loupežníkovi Rumcajsovi atd.
VÁCLAV ČTVRTEK
písanka – strana 16
kniha, přítel člověka —> přepiš jména našich spisovatelů a přečti si název knížky, kterou napsali

Mgr. Barbora Mošanská

10. května, pondělí

Ahoj, ahoj, moji milí třeťáci. 🙂
To byl ale krásný slunečný víkend, viďte. Doufám, že jste si ho pořádně užili.
Vaše B.

MATEMATIKA

meeting v 10:00

ANGLICKÝ JAZYK

meeting v 13:00

ČESKÝ JAZYK

Napiš do sešitu tato slova a doplň i/í, y/ý:

zm_je, v_ška, nas_pat, dop_s, m_tina, nesl_šně, hb_tý, ptakop_sk, přežv_kavec, brz_čko

SLOVESA

vyjadřují děj, činnost

U sloves určujeme osobu, číslo a čas.
ČÍSLO JEDNOTNÉ:
1. OSOBA(čtu)
2. OSOBATY(čteš)

3. OSOBAON, ONA, ONO (čte)

ČÍSLO MNOŽNÉ:
1. OSOBA MY(čteme)
2. OSOBAVY(čtete)

3. OSOBA ONI, ONY, ONA (čtou)

Otevři si pracovní sešit na straně 63
cvičení 1 – do slov doplň vynechané i/í, y/ý; slovesa v čísle jednotném vybarvi jednou pastelkou a slovesa v čísle množném vybarvi jinou pastelkou

ČTENÍ

Čtěte během týdne svoji knížku.
V čítance si dnes přečtěte na straně 86 Jak rostou žáby z knížky Svět zvířat, kterou napsal pan Josef Brukner. písanka – strana 21
– přepiš básničku KVĚTEN
– k názvu stromu napiš jeho plod

Mgr. Barbora Mošanská

30. dubna, pátek

Zdravím Vás, moji třeťáci!
Jak se dnes máte? Máme pátek a čeká nás víkend. Odpočiňte si a v pondělí se na Vás budu těšit ve škole. 🙂
Hezký den.
Vaše B.

ČESKÝ JAZYK

meeting v 7:45

MATEMATIKA

meeting v 10:00

ANGLICKÝ JAZYK

Zopakuj si slovíčka:
PIZZA – PIZZA
CHIPS – HRANOLKY
SALAD – SALÁT
VEGETABLES – ZELENINA
POTATOES – BRAMBORY
SAUSAGES – PÁRKY
CHICKEN – KUŘE
APPLE – JABLKO
ORANGE – POMERANČ
BANANA – BANÁN
ICE CREAM – ZMRZLINA
YOGHURT – JOGURT

CHOCOLATE – ČOKOLÁDA

WHAT DO YOU LIKE? – CO MÁŠ RÁD/A?
I LIKE ORANGE. – MÁM RÁD/A POMERANČ.
DO YOU LIKE ICE CREAM? MÁŠ RÁD/A ZMRZLINU?
YES, I DO – ANO, MÁM.

NO, I DON´T – NE, NEMÁM.

Otevři si pracovní sešit na straně 45.

cvičení 8– rozlušti věty

Vrať se na stranu 43.
cvičení 4 – pokud toto cvičení nemáš hotové, dodělej si ho—> doplň do vět podle sebe YES, I DO; NO, I DON´T

NÁŠ SVĚT

Otevři si učebnici na straně 57 a přečti si o dalších společných znacích živočichů.

Pokračuj v poznámkách:

4) pohybují se, okolí vnímají smysly
– chodí, plavou, létají, plazí se
-smysly: zrak, sluch, čich, hmat, chuť
5) rostou a vyvíjejí se
6) rozmnožují se

Mgr. Barbora Mošanská

29. dubna, čtvrtek

Ahoj, ahoj, milí třeťáci!
Dnes máme čtvrtek a s ním dva meetingy. V angličtině se budeme věnovat jídlu a v českém jazyce se seznámíme se slovesy. Přeji Vám krásný a snad slunečný den! 🙂
Vaše B.

ANGLICKÝ JAZYK

meeting v 10:00

ČESKÝ JAZYK

meeting v 13:00

MATEMATIKA

Otevři si učebnici na straně 38

– podívej se na žlutý rámeček a pusť si výukové video ZDE1. video

cvičení 1 – vypočítej příklady A, B, C do školního sešitu
příklad:
19 : 3 =
1) najdu nejbližší nižší násobek čísla 3 a ten vydělíme třemi –> 18 : 3 = 6
2) rozdíl mezi dělencem a nejbližším nižším násobkem napíšeme jako zbytek –> 19 – 18 = 1

3) 19 : 3 = 6 zb.1

cvičení 3 – vypočítej příklady A, B, C do školního sešitu
příklad:
__ : 3 = 6 zb. 2 —> 6 . 3 + 2 = 20

NÁŠ SVĚT

Otevři si učebnici na straně 56
– přečti si kapitolu ŽIVOČICHOVÉ a do sešitu napiš tyto poznámky:
ŽIVOČICHOVÉ
společné znaky:
1) přijímají vodu, potravu a vylučují
2) dýchají
– vdechují vzduch (kyslík), vydechují oxid uhličitý
3) reagují na změny v přírodě
– příchod zimy, velká horka
př.: zimní spánek (ježek), tažní ptáci (vlaštovka)

Mgr. Barbora Mošanská

28. dubna, středa

Dobrý den, milé děti! 🙂
Dnes máme meeting z matematiky. Pár matematických úkolů na Vás čeká i tady na webu. Tak s chutí do toho, půl je hotovo! Poslechněte si písničku pro radost, pokud máte chuť: ZDE 🙂
Vaše B.

MATEMATIKA

meeting v 10:00

Otevři si pracovní sešit na straně 31
cvičení 3 – doplň dělence
příklad: __ : 2 = 7 zb. 1 —> 7. 2 = 14, 14 + 1 = 15
cvičení 4 – vypočítej slovní úlohu

ČESKÝ JAZYK

PODSTATNÁ JMÉNA

– jsou to názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů

ZOPAKUJ SI:

– u podstatných jmen určujeme PÁD, ROD, ČÍSLO

PÁDOVÉ OTÁZKY
1. pád – KDO, CO?
2. pád – bez KOHO, ČEHO?
3. pád – ke KOMU, ČEMU?
4. pád – vidím KOHO, CO?
5. pád – OSLOVUJEME, VOLÁME
6. pád – o KOM, o ČEM?

7. pád – s KÝM, s ČÍM?

ROD
MUŽSKÝ – ten (míč, slon, pán)
ŽENSKÝ – ta (jehla, žirafa, paní)

STŘEDNÍ – to (kolo, hříbě, dítě)

ČÍSLO
JEDNOTNÉ ČÍSLO (tužka, hrad, dítě)

MNOŽNÉ ČÍSLO (tužky, hrady, děti)

Otevři si pracovní sešit na straně 61
cvičení 1 – vylušti tajenku –> urči pád, rod a číslo u označených podstatných jmen a zakroužkuj odpovídající políčko s písmenkem
cvičení 2 – roztřiď podstatná jména do sloupečků podle rodu, ke každému sloupci slov napiš slovo nadřazené
Příklad:
slovo nadřazené: ZELENINA
slova podřazená: okurka, rajče, paprika….

Mgr. Barbora Mošanská

27. dubna, úterý

Ahoj, ahoj, milé děti! 🙂
Bude dnes sluníčko také tak hezky svítit jako včera? Co myslíte? Přeji Vám krásný den.
Vaše B.

ČESKÝ JAZYK

meeting v 7:45

NÁŠ SVĚT

meeting v 10:00

MATEMATIKA

Začali jsme se učit dělení se zbytkem.
Příklad:
19 : 2 = 9 zb. 1
1) najdeme nejbližší nižší násobek čísla 2 a ten vydělíme dvěma –> 18 : 2 = 9

2) rozdíl mezi dělencem a nejbližším nižším násobkem napíšeme jako zbytek –> 19 – 18 = 1

Otevři si učebnici na straně 37
– zaměř se na žluté rámečky a podívej se na výukové video ZDE – 1. video
cvičení 1 – do sešitu vypočítej sloupečky A, B, C
cvičení 4 – do sešitu vypočítej příklady na písemné sčítání a odčítání

ČTENÍ

Připomínám, čti svou knížku.
Dnes si přečti na straně 91 básničku POVÍDAČKA, kterou napsal pan František Halas.
Tuto básničku najdeš v knížce Před usnutím.
písanka – strana 11
– přečti si o sklu a odpověz na otázky

Mgr. Barbora Mošanská

26. dubna, pondělí

Dobré ráno, děti! 🙂
Moc Vás všechny zdravím. Tento týden se opět budeme potkávat on-line. Dnes se uvidíme dvakrát. Těším se na Vás. 🙂
Vaše B.

MATEMATIKA

meeting v 10:00

ANGLICKÝ JAZYK

meeting v 13:00

ČESKÝ JAZYK

Do školního sešitu napiš tato slova a doplň i/í, y/ý:

vzl_kot, voz_k, příb_teček, p_tlík, v_tr, v_sočina, ml_nek, pap_r, um_vydlo, zp_vání

Učíme se o podstatných jménech.
PODSTATNÁ JMÉNA
– označují názvy osob, zvířat, věcí, vlastonstí a dějů
Určujeme, zopakuj si:
PÁD
1. pád – KDO, CO?
2. pád – bez KOHO, ČEHO?
3. pád – ke KOMU, ČEMU?
4. pád – vidím KOHO, CO?
5. pád – OSLOVUJEME, VOLÁME
6. pád – o KOM, o ČEM?

7. pád – s KÝM, s ČÍM?

ROD
MUŽSKÝ– ten (měsíc, dům, zahradník, pes)
ŽENSKÝ– ta (hvězda, zahrada, prodavačka, kočka)

STŘEDNÍ-to (auto, dítě, hříbě, kolo)

ČÍSLO
JEDNOTNÉ -(kočka, auto, dům, pes)

MNOŽNÉ – (kočky, auta, domy, psi)

otevři si pracovní sešit na straně 60
cvičení 5 – napiš podstatná jména v čísle množném
cvičení 6 – napiš podstatná jména v čísle jednotném

ČTENÍ

V čítance na straně 107 si přečti básničku ČÁP, kterou napsal pan Jiří Žáček.
Tuto básničku najdeš v knížce Aprílová škola.
písanka – strana 8
– zkus vyluštit sudoku
– ve větách najdi jména a napiš je
– opiš jména cizího původu

Mgr. Barbora Mošanská