Třídní učitel/ka: Lucie Šimečková

Rozvrh hodin

5. třída – 14. 4. 2021

Ahoj holky a kluci,
přeji vám krásnou středu. 🙂

ČESKÝ JAZYK – MEETING 7:45

Procvičuj -> Učebnice str. 77 cv. 5 (do školního sešitu). PS str. 26 cv. 13 (b + d).
HRY:
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_druh1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_tvrda1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_mekka1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci2.htm
-> http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_050

MATEMATIKA – MEETING 11:30

Dnes se podíváme na geometrii. 🙂
Procvičuj -> Pracovní sešit str. 31 cv. 5. Učebnice str. 46 cv. 6, 8 (ústně).
HRA: https://www.umimematiku.cz/presouvani-osova-soumernost-1-uroven/1437

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

Přečtěte si popletený příběh o Fialové karkulce a odpovězte na otázky k textu. 🙂
Fialová karkulka -> https://www.umimecesky.cz/porozumeni-cteni-pohadky-popletene/198

————————————————————————

Přeji vám všem krásný den 🙂

Vaše Lucie Šimečková 🙂

5. třída – 13. 4. 2021

Ahoj holky a kluci,
přeji vám krásné úterý. 🙂

ČESKÝ JAZYK

Procvičuj přídavná jména. 🙂

Přepiš do školního sešitu.


Pracovní sešit str. 26 cv. 13 (a, c, e).

MATEMATIKA – MEETING 10:45

Procvičuj ->
POČETNÍK str. 24 cv. 2.
PS str. 13 cv. 3, 4, 5.

HRY:
-> https://wordwall.net/cs/resource/11729312/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/13661129/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/12661150/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel

————————————————————————-

Přeji vám krásný den 🙂

Vaše Lucie Šimečková 🙂

Vlastivěda (Náš svět) 5. třída

Dobré pondělní ráno! 🙂 Víte, že pondělí je nejméně oblíbený den v týdnu na světě? Mně zas tak nevadí. V pondělí kdysi dávno jsem se totiž narodila.

Dnes si povíme něco o průmyslu České republiky. Průmysl rozdělujeme na těžký a lehký. V tom těžkém se těží různé suroviny, vyrábí se materiály na tvorbu něčeho dalšího, také chemické látky, léky a třeba i elektřina. V lehkém průmyslu se vyrábí spíš věci, které jdou hned do obchodů, kde si je můžete koupit. Třeba obuv, oblečení, potraviny, nábytek atd.

V Česku se nejvíce daří průmyslu chemickému (výroba chemických látek), strojírenskému (např. výroba aut), hutnictví (třeba těžba uhlí) a výrobě potravin. Tradiční je u nás také sklářství a výroba porcelánu.

Otevřete si učebnici na str. 41 a podívejte se na mapku ČR uprostřed. Jsou na ní obrázky znázorňující, kde je jaký průmysl u nás nejvíc rozšířený, tedy co se kde nejvíc vyrábí. Zapište si do sešitu Vlastivědy:

A teď si zkuste vyplnit cv. 1 a 2 na str. 32 v prac. sešitě Vlastivědy. Většinu věcí už byste měli vědět. Kde vědět nebudete, poraďte se s rodiči. Zkontrolujeme zítra, takže nemusíte posílat.

Nakonec si pusťte toto krátké zábavné video: Historie českého průmyslu.

Dobrovolný úkol za malou 1: Zjistěte a napište mi na úkolový mail, co vyrábí Barum Otrokovice, Zentiva Praha, Tatra Kopřivnice, Aero Vodochody a ŽĎAS.

Simona Šitnerová

5. třída – 12. 4. 2021

Ahoj holky a kluci,
přeji vám krásné pondělí. 🙂

ČESKÝ JAZYK – MEETING 8:30

Dnes si zopakujeme všechny druhy přídavných jmen, jejich koncovky a ještě se podíváme jen okrajově na stupňování přídavných jmen. 🙂

Procvičuj:
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_druh1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_tvrda1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_mekka1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci1.htm
-> https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci2.htm

PS str. 23 cv. 2 (a+b), 3 (a); str. 24 cv. 6.

POZOR! 🙂
SEDLÁKOVI KONĚ (OTCOVI) -> TI VŠICHNI (1.p., č.mn.) x PRO SEDLÁKOVY KONĚ (OTCOVY) -> TY VŠECHNY (4.p., č.mn.)

MATEMATIKA – MEETING 11:30

Dnes se podíváme na zaokrouhlování desetinných čísel. 🙂

PODÍVEJ SE NA VIDEO -> https://www.youtube.com/watch?v=ddCNbK_fG5o

PROCVIČUJ:
-> https://wordwall.net/cs/resource/12661150/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/13661129/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/11729312/zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel

PS. str. 13 cv. 1, 2.

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

Pokračuj ve čtení své oblíbení knihy. 🙂
Na konci dubna odevzdáváme další čtenářský deník. 🙂

Připomínám, že na pátek máte za úkol složit básničku o svém jméně. Zde se můžete inspirovat -> http://www.zshorakhk.cz/fotogalerie/ze-zivota-skoly/basnicka-o-jmenu-pnp-5-a 🙂

——————————————————————————-

Přeji vám krásný zbytek dne 🙂

Vaše Lucie Šimečková 🙂

Přírodověda (Náš svět) 5. třída

Dobré ráno 🙂 Dnes budete pracovat hlavně v pracovním sešitě k Přírodovědě, ale i s učebnicí, takže si oboje připravte. V pracovním sešitě přeskočíme vystřihovací část i zbytek živé přírody (doděláme později), takže jdeme rovnou k LIDSKÉMU TĚLU na str. 30.

1) Otevřete si prac. sešit na str. 30 a vyplníme ji. Tady je ode mě nápověda:

– Člověk je savec (to jsme si říkali v zadání už včera).

– Zamyslete se, jestli jsou právě narozená miminka, ale třeba i štěňata nebo koťata, už soběstačná, tedy jestli hned dokáží jíst a pohybovat se bez pomoci rodičů?

– Oporou lidského těla je kostra a člověk je obratlovec.

– Opice na fotkách ve cv. 2 jsou gorila, orangutan a šimpanz. Ne ale v tomto pořadí. To zjistěte sami.

– V přesmyčkách ve cv. 3 hledejte slovesa. Co člověk jako živočich dělá? Například „přijímá potravu“ atd.

2) A teď se mrkněte do učebnice na str. 49. Je tam o lidské kostře. Prohlédněte si obrázek kostry i obě lebky a přečtěte si popisky. Zkuste na sobě (nebo na někom z rodiny) ukázat, kde je: lebka, hrudník, horní a dolní končetiny (ruce a nohy) a kudy vede páteř.

3) Zapište si do sešitu:

4) V pracovním sešitě si vyplňte také cv. 1 a 2 na straně 31. Ve cv. 2 zkuste tipnout to, co nebudete vědět. V úterý na meetingu si povíme, jak to je správně.

5) Nakonec mrkněte na toto pěkné UčíTelkovské video: KOSTRA A KOSTI (stačí si pustit prvních 15 minut).

A jak správně chránit naší lebku helmou? 🙂

Simona Šitnerová

5. třída – 9. 4. 2021

Ahoj holky a kluci,
přeji vám krásný pátek. 🙂

DNES MÁ NAROZENINY JIRKA! 🙂
VŠECHNO NEJLEPŠÍ K NAROZENINÁM JIRKO. HLAVNĚ HODNĚ ŠTĚSTÍ, ZDRAVÍ, KAMARÁDŮ A SPLNĚNÝCH PŘÁNÍ. 🙂

ČESKÝ JAZYK – MEETING 11:30

PS str. 24 cv. 5, 8; str. 25 cv. 9, 10, 11.

HRY:
-> http://www.kaminet.cz/ces/pravopis/pridp1.php
-> https://wordwall.net/cs/resource/13220660/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/12036172/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na-kv%C3%ADz
-> https://wordwall.net/cs/resource/9595286/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/9155032/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/11065962/druhy-p%C5%99%C3%ADdavn%C3%BDch-jmen
-> https://wordwall.net/cs/resource/11539951/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na-ur%C4%8Di-druhy-vzory-p%C5%99%C3%ADdavn%C3%BDch-jmen

MATEMATIKA

Učebnice str. 21 cv. 3, 4, 5 (do školního sešitu).
Početník str. 23 cv. 4.
Pracovní sešit str. 12 cv. 7, 8.

HRY:
-> https://wordwall.net/cs/resource/11500114/matematika/porovn%c3%a1v%c3%a1n%c3%ad-desetinn%c3%bdch-%c4%8d%c3%adsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/12365266/porovn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel-hled%C3%A1me-co-je-pravda-co-nen%C3%AD

————————————————————–

Přeji vám krásný víkend páťáci. 🙂 Užijte si ho a odpočiňte si. 🙂

Vaše Lucie Šimečková 🙂

Přírodověda (Náš svět) 5. třída

Dobré ráno přírodovědci! 🙂 Dnes začneme velmi zajímavé téma: LIDSKÉ TĚLO. Budeme si povídat o něčem, co každý z nás má, akorát často sami netušíme, co všechno naše tělo umí a z čeho všeho se skládá. Pro začátek si udělejte do sešitu Přírodovědy velký nadpis „Lidské tělo“ a pod něj si nakreslete nějakého legračního kostlivce.

A teď si přečtěte něco o nás lidech: Zdravím, já jsem člověk. Jsem obratlovec a savec, stejně jako třeba pes nebo veverka. Patřím ale mezi primáty, takže jsem nejvíc příbuzný s lidoopy. To jsou opice jako třeba šimpanz, gorila či orangutan. Na rozdíl od lidoopů mám ale vzpřímenou postavu a můj mozek je vyvinutější. Dorozumívám se řečí.

Člověk se v historii velmi dlouho vyvíjel. Na první fotce je australopithecus (předchůdce člověka, který jedl kořínky a drobné živočichy, po dvou chodil ještě špatně a žil v afrických savanách):

Tady je člověk zručný. Ten už uměl vytvořit jednoduchý nástroj z kamene, žil v tlupách a jeho chůze po dvou se lepšila:

To člověk vzpřímený už chodil zcela rovně, byl vyšší, jeho mozek větší a uměl používat oheň:

Člověk pravěký byl další v pořadí. Byli to třeba neandrtálci- skvělí lovci žijící v jeskyních na území Evropy (i u nás).:

No a nakonec se člověk vyvinul v člověka rozumného (současného), což jste třeba vy a já taky 🙂

Nakonec si zapište do sešitu pod ten velký nadpis:

Simona Šitnerová

5. třída – 8. 4. 2021

Ahoj holky a kluci,
přeji vám krásný čtvrteční den. 🙂

ČESKÝ JAZYK

Procvičuj přídavná jména měkká, tvrdá a přivlastňovací. 🙂

HRY:
-> https://wordwall.net/cs/resource/13220660/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/12036172/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na-kv%C3%ADz
-> https://wordwall.net/cs/resource/9595286/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/9155032/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na
-> https://wordwall.net/cs/resource/11065962/druhy-p%C5%99%C3%ADdavn%C3%BDch-jmen
-> https://wordwall.net/cs/resource/11539951/p%C5%99%C3%ADdavn%C3%A1-jm%C3%A9na-ur%C4%8Di-druhy-vzory-p%C5%99%C3%ADdavn%C3%BDch-jmen

Učebnice str. 75 cv. 1 (ústně), str. 77 cv. 3 (ústně), str. 78 cv. 6 (do školního sešitu).

Pracovní sešit str. 21 cv. 6, 7, 8.

MATEMATIKA

HRY:
-> https://wordwall.net/cs/resource/11500114/matematika/porovn%c3%a1v%c3%a1n%c3%ad-desetinn%c3%bdch-%c4%8d%c3%adsel
-> https://wordwall.net/cs/resource/12365266/porovn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-desetinn%C3%BDch-%C4%8D%C3%ADsel-hled%C3%A1me-co-je-pravda-co-nen%C3%AD

Pracovní sešit str. 12 cv. 4, 5, 6.
Početník str. 23 cv. 1, 2, 3.

ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ

Dnes budeme s čítankou cestovat. 🙂 Pojďme tedy cestou necestou po výletech. 🙂
ČÍTANKA STR. 106 – 108. (CamScanner-04-07-2021-22.10)

—————————————————————-

Krásný zbytek dne 🙂

Vaše Lucie Šimečková 🙂

Sportovní výzva: POJĎME NASBÍRAT KILOMETRY

Pojďme se zvednout od těch otravných obrazovek!

Projekt startuje 1. března a končí 31. března.

Cílem výzvy bude ujít nebo uběhnout co nejvíce kilometrů nejen jako jednotlivec, ale i jako třída nebo celá škola. Výsledky budou vyhodnoceny a ti nejlepší dostanou samozřejmě odměny. Obdržíte online diplom a při návratu do školy na vás budou čekat i medaile a odměny.

Jediné co potřebujete je vhodná aplikace, kterou si stáhnete do svého mobilu. Jedná se o aplikaci Sports Tracker (aplikace je v českém jazyce -> https://www.sports-tracker.com/) nebo pokud již nějakou aplikaci používáte, tak využijte ji. V aplikaci se každá chůze či běh vyhodnotí a vy to jen uložíte, vyfotíte a pošlete na email svému učiteli na TV.

Neposílejte naběhané kilometry každý den!!!! Každý den si svoji aktivitu pouze ukládejte do aplikace a po měsíci se vám zobrazí celkový počet kilometrů, který pošlete 31. 3. svému učiteli /učitelce TV na email. Do emailu napište své JMÉNO, PŘÍJMENÍ, TŘÍDU a přiložte FOTKU s počtem kilometrů.

1. třída – jitkapeckov@seznam.cz

2. třída – jitkapeckov@seznam.cz

3. třída – bolek.jan@email.cz

4. třída – sejbova.jana@post.cz

5. třída – lucka-simeckova@seznam.cz

6. – 9. třída dívky – lucka-simeckova@seznam.cz

6. – 9. třída chlapci – bolek.jan@email.cz

Těšíme se na vaše výkony. 🙂

Mgr. Lucie Šimečková