Třídní učitel/ka: Simona Šitnerová

Rozvrh hodin

Aktuality

Matematika 6

Krásný den,

připomínám dnešní meeting od 9:15 🙂

S pozdravem Bolek Jan

Dějepis 6

Ahoj šesťáci. Dnes se podíváme na Kulturu starověkého Říma. V uč. str. 130-131 naleznete výklad (viz meeting) a do sešitu si připojte poznámky (D6_04a07052021). Dále připomínám test, který budete psát příští úterý (uč. str. 83-86).

F. Staněk

Český jazyk 6

6.5. Meeting v 9,15 (literatura), odkaz v mailu. Z mluvnice si prosím vypracujte do školního sešitu cv. 4/str. 77 z učebnice a v PS cv. 7 a 8 na str. 9 a cv. 10 na str. 10. Zkontrolujeme už ve škole.

Mrázová

Fyzika 6

Přidávám slíbený poslední snímek z meetingu zde, který jsem si stihli pouze vysvětlit, ale ne napsat, takže si dopište.

Dnes máme meeting od 11.30. Přihlašovací údaje zašlu na váš třídní email a i vaše soukromé emaily.

Lukáš Kopecký

Český jazyk 6

5.5. Dnes navážeme na minulou slohovou hodinu a blíže se podíváme na zprávu. Říkali jsme si, že se jedná o slohový útvar, který podává informace o něčem, co už proběhlo. Se zprávou se setkáváme především v novinách. V učebnici na str. 137 máte ve cv. 1 příklady krátkých zpráv, zkuste k nim vymyslet nějaké atraktivní nadpisy, víte, že titulek např. v novinách je velmi důležitý, přiláká čtenáře. A teď opačně – zadám vám 3 titulky zpráv, jeden si vyberete a zkusíte k němu vymyslet pomocí své fantazie krátkou zprávu: 1/ Z diskotéky do nemocnice 2/ Ztratil se a usnul na lavičce 3/ Kamiony se srazily. Oba úkoly zpracujte do slohového sešitu, zkontrolujeme ve škole.

Mrázová

Přírodopis VI.

Úkoly na 5.5.2021.

Dnes pokračujeme skupinou motýlů, zbývají nám noční motýli. Podívejte se na video a poznámky si opište z mého příspěvku. Příští týden se uvidíme ve škole. Budu zkoušet z otázek, které jsem vám poslala. Z kroužkovců a z měkkýšů (plži). Zopakujte si je. https://www.youtube.com/watch?v=sNxQtfF29h4

NOČNÍ MOTÝLI

Mají méně výrazné zbarvení. Tykadla – nitkovitá, hřebenitá.

Lišajové – jsou těžcí, proto neusedají na květy. Nektar z květů vysávají sosákem za letu, kdy „stojí“ na místě. Lišaj smrtihlav dostal jméno podle kresby lebky na hrudi.

Martináči – patří mezi největší motýly. Na křídlech mají průsvitná barevná oka. Tykadla mají hřebenitá.

Píďalky – jejich housenky se pohybují tak, že přisunují zadní část k přední a přitom se ohýbají. Při přemnožení způsobují škody na jehličnatých a listnatých stromech.

Šárka Hedviková

Matematika 6

Krásný den,

z důvodu změny v rozvrhu bude dnes meeting přesunut na 12:30, ano?

S pozdravem Bolek Jan

Rodinná výchova 6. třída

Minule jsme si ukázali, co by měl obsahovat tzv. zdravý talíř (zdravá porce jídla). Vaše vlastní zdravé talíře na fotkách se povedly, ačkoli občas se tam nějaká nezdravá věc vloudila. Nejsou totiž sacharidy jako sacharidy. Zdravé sacharidy jsou ty tzv. složité, které jsou třeba v obilninách, rýži, bramborách. Zatímco jednoduché sacharidy (cukry), které jsou ve sladkostech, ty zdravé nejsou. Přečtěte si:

ÚKOL: Vymyslete svůj vlastní ideální jídelníček na 1 den. Musí obsahovat SNÍDANI, DOPOLEDNÍ SVAČINU, OBĚD, ODPOLEDNÍ SVAČINU a VEČEŘI. Pro každý chod zvolte vhodné potraviny, aby tam byly zastoupené zdravé sacharidy, bílkoviny, trochu tuků a určitě zelenina či ovoce. Nezapomeňte také na vhodný přísun tekutin (pití)! Můžete si dovolit do jídelníčku zařadit i nějakou trochu nezdravou dobrotu, ale jen jednu a zabere celou svačinu. Zvažujte tedy, jestli byste kvůli tomu pak neměli hlad. Váš jednodenní jídelníček na zvláštním papíru přineste příští týden do školy na hodinu a zvolíme mistra/mistryni vyvážené stravy, který/která dostane malou 1 🙂

Nakonec dnes vyplňte str. 16 v prac. sešitě Výchovy ke zdraví. Ve cv. 2 vždy zkuste vymyslet, jaké nevhodné stravování vede k nemocím, které jsou tam vypsané. Zkontrolujeme příští týden ve škole.

Simona Šitnerová

Fyzika 6

Dnes si nejdříve zkontrolujte a případně opravte chyby v DÚ podle videa zde. Úkol byl na plusy a mínusy. Za každý správně vypočítaný příklad máte plus (maximum jsou tedy 3 plusy) a pokud jste neodevzdali, máte mínus.

Dále vypracujte v PS na stranách 49 a 50 cvičení 1 až 7. Poté si zkontrolujte podle řešení zde. Pokud se nebudete úplně přesně shodovat v nalezených hodnotách hustoty, tak se nic neděje. V různých tabulkách na internetu a v řešení mohou být trošku jiné hodnoty.

Lukáš Kopecký

Občanská výchova 6. třída

Dobré úterní ráno 🙂 Dnes se podíváme, jaké existují ve světě TYPY STÁTNÍ MOCI. Minule jsme si vysvětlili, co je to demokracie. Už víte, že i když není dokonalá, je to nejspíš ten nejlepší způsob, jak zajistit, aby měli občané jistotu dodržování lidských práv a svobod. Jenže určitě tušíte, že ne všude ve světě mají demokratický režim, a že i na našem území je demokracie celkem mladou výsadou.

Existují 2 základní typy vlády ve státě podle toho, zda v nich je demokracie anebo tzv. autokratický režim (= totalita):

A potom se ještě rozlišují typy vlády podle toho, kdo stojí v čele státu, např.:

TEOKRACIE – v čele státu stojí církevní autorita s prakticky neomezenou mocí (např. Vatikán)

MONARCHIE – v čele státu je dědičně a doživotně monarcha (král, císař apod.), buď je to absolutistická monarchie (panovník má neomezenou moc) či konstituční (panovník jen reprezentuje, o státu rozhodují ve volbách zvolení zástupci občanů), např. Velká Británie, Španělsko

DEMOKRACIE – v čele státu jsou ve svobodných volbách zvolení zástupci lidu (vláda, parlament), např. ČR, Francie

Pusťte si 3 krátká videa: 1) CO JE TO TOTALITA, 2) TOTALITNÍ REŽIMY, 3) ČESKÁ DEMOKRACIE.

Vyplňte si v prac. sešitě celou str. 28. Informace k tomu máte i nahoře v textu a ve videích. A tentokrát mi rozhodně neposílejte tu stranu vyfocenou, poněvadž si to prolítneme příští úterý ve škole naživo 🙂 Předpokládám, že jste si prac. sešit pravidelně opravovali podle mnou opravených fotek stránek, které jsem vám vždy zasílala nazpět.

Simona Šitnerová